Artelina üzerinden yapılacak satışlarda Şirket’in sunduğu Hizmeteler’e ilişkin Satıcı tarafından ödenecek bedellere ve Alıcı tarafından yapılacak ödemenin kabul işleminin Türkiye sınırları dahilinde olması halinde Satıcı’ya aktarılmasına ilişkin koşullar aşağıda belirtilen şekildedir. Artelina, burada belirtilen koşulları dâhili iletişim sistemi ve sair iletişim kanalları üzerinden duyurmak sureti ile ve söz konusu değişiklikler duyuru tarihini takip eden on beş gün sonra uygulamaya konulacak şekilde ve ayrıca onay gerekmeksizin her zaman değiştirme hakkına sahiptir.
Satıcı, söz konusu değişiklikleri kabul etmemesi halinde Artelina’daki üyeliğini tek taraflı olarak sona erdirebilir. Bu takdirde, üyelik Satıcı tarafından sona erdirildiği tarihte feshin yapıldığı ve sonuç doğurduğu kabul edilir.
- Şirket, burada belirtilen bedellerde ve koşullarda dâhili iletişim sistemi ve sair iletişim kanalları üzerinden duyurmak sureti ile ve söz konusu değişiklikler duyuru tarihini takip eden on beş gün sonra uygulamaya konulacak şekilde ve ayrıca onay gerekmeksizin her zaman değiştirme hakkına sahiptir.
- Bununla birlikte, Hizmet Bedeli Koşulları’nın değiştirilmesi halinde Satıcı 30 (otuz) gün içinde Üyelik Sözleşmesi’ni feshetme hakkını haizdir. Bu takdirde, üyelik Satıcı tarafından sona erdirildiği tarihte feshin yapıldığı ve sonuç doğurduğu kabul edilir.
- Sözleşme ilişkisi kapsamında verilecek olan hizmetin üçüncü kişilere bağlı olarak verilecek bir hizmet (kargo, bankalar ve ödeme hizmeti sağlayıcısı vb.) olması halinde Shopier; ilgili hizmete ilişkin bedel artışlarını,hizmet sağlayıcı üçüncü şirket ile fiyatların üzerinde nihai olarak anlaşılmasını takip eden 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya bildirecek ve ilgili hizmetler bakımından bildirimde belirtilen yürürlüğe giriş tarihi itibari ile yeni bedeller geçerli olacaktır.
- Alıcı tarafından ödenen satış bedeli Şirket’in sunduğu hizmetin bedelinin kesilmesinden sonra Satıcı’nın üyelik bilgileri çerçevesinde verdiği banka hesabına aktarılacaktır. Bu banka hesabının herhangi bir sebeple bloke olması, banka tarafından kara listeye alınmış olması veyahut da benzeri sebeplerle paranın verilen banka hesabına aktarılamamasından Şirket’in hiçbir koşul altında sorumluluğu bulunmamaktadır.
- Satıcı’ya aktarılan ödemelerde, Satıcı tarafından Şirket’e sağlanan bilgiler esas alınacaktır. Bu bilgilerdeki eksiklik ve/veya hatalar nedeniyle Satıcılar’a ödeme yapılmaması halinde tüm sorumluluk Satıcı’ya aittir.
- Hizmet Bedeli düşüldükten sonra satış bedelinden kalan bedel, Satıcı’nın Şirket’e bildirdiği ve sadece Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde olan bir banka hesabına transfer edilecektir. Transferden doğan ve bankalar ile diğer üçüncü kişiler tarafından talep edilen herhangi bir masraf var ise bu masraf da söz konusu satış bedelinden düşülecektir.
- Alıcı ve Satıcı arasında herhangi bir uyuşmazlık çıkması halinde dahi Şirket, Mesafeli Satışlar Yönetmeliği’nin 12/A maddesi hükümleri kapsamında bedelin henüz Satıcı’ya aktarılmadığı durumlarda Alıcı tarafından cayma hakkının kullanıldığı durumlar haricinde, tahsil edilen Hizmet Bedelini Alıcı veya Satıcı’ya ödeme veya iade etme yükümlülüğü yoktur.
- Şirket’in Hizmet Bedeli, Satıcı’nın bir önceki ay içerisindeki Aylık Satış Hacmi hesaplanarak belirlenmektedir. Güncel hizmet bedeli oranlarına üyelik panelinin sağ üst köşesinden erişilmektedir.
- Şirket, Satıcılar’ın satışa sundukları hizmetleri değerlendirmek üzere ve/veya gerekli görmesi halinde Alıcılar tarafından ödenecek bedelleri bloke olarak tutabilir. Bloke olarak tutulacak tutarlara ilişkin bilgilendirme Şirket tarafından her bir Satıcı’ya ayrı ayrı yapılacaktır.
- Şirket tarafından sunulan hizmet kapsamında, Satıcılar’ın adı, unvanı, alan adı, markası, ürünü ve/veya hizmeti, Artelina’da belirtilen herhangi bir bilgi vasıtasıyla ya da başka herhangi bir yolla ödeme hizmeti verdiği izlenimini yaratması halinde hukuka aykırı faaliyetlerin önlenmesi ve mevzuattan kaynaklanan yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla ilgili Satıcı’nın ödemeleri Şirket tarafından süresiz olarak bloke edilir ve üyeliği süresiz olarak askıya alınır. Ayrıca Şirket’i yanıltmak amacıyla, satışın yapıldığı mecrada gerçeği yansıtmayacak şekilde bilgiler verdiğini Alıcılar’a herhangi bir şekilde belirtmesi halinde ilgili Satıcı’nın ödemeleri Şirket tarafından süresiz olarak bloke edilir ve Şirket’in işbu maddede belirtilen sebepler uyarınca bir zararının olması halinde, söz konusu zarar bloke edilen tutardan karşılanır. Şirket’in zararının bloke edilen tutarı aşması halinde Şirket tüm zararını, zarara sebep olan Satıcı’dan tahsil edebilir ve bu sebeple yasal yollara başvuru hakkını haizdir.
- Şirket’in gerekli gördüğü hallerde ödeme işlemlerine ilişkin bir limit belirlenmesi söz konusu olabilir. Bu hallerde, Satıcı; belirlenen işlem limitleri ile bağlıdır, bu limitlerin üzerinde işlem gerçekleştiremez ve bu nedenle Şirket’ten herhangi bir talepte bulunmayacaktır.
- Yürürlükteki mevzuat kapsamında ödeme kuruluşlarından, bankalardan kredi kuruluşlarından veya kredi kartı sağlayıcılardan (Visa, Mastercard, Amex vb.) herhangi bir Satıcı’nın işlem veya işlemleriyle ilgili yazılı veya sözlü uyarı veya her ne neviden olursa olsun ceza gelmesi durumunda, ilgili Satıcı’nın ödemeleri Şirket tarafından süresiz olarak bloke edilir ve Şirket’in işbu maddede belirtilen sebepler uyarınca bir zararının olması halinde, söz konusu zarar bloke edilen tutardan karşılanır. Şirket’in zararının bloke edilen tutarı aşması halinde Şirket tüm zararını, zarara sebep olan Satıcı’dan tahsil edebilir ve bu sebeple yasal yollara başvuru hakkına haizdir.
- Belirtilen Artelina Hizmet Bedeli KDV hariçtir.
İşbu Sözleşme, 16/06/2025 tarihinde yürürlüğe girecek ve belirtilen tarih itibariyle tüm Satıcılar bakımından geçerli olacaktır. Satıcı, söz konusu değişiklikleri kabul etmemesi halinde Artelina’daki üyeliğini tek taraflı olarak Artelina hesabındaki "Hesap Yönetimi > Hesap Bilgileri" bölümünden her zaman sona erdirebilir.